Поради батькам

Пам’ятка батькам

  1. Пам’ятайте, що першим університетом життя для дитини є та сім’я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, аби створити в сім’ї атмосферу любові, довіри, духовного настрою та комфорту.

 

  1. Не дивіться на дитину як на особисту власність. Ви дали дитині фізичне тіло, а душа ії належить світові. Сприймайте дитину як особистість єдину, унікальну і неповторну.

 

  1. Не виражайте часто свого незадоволення, критики – це тільки породжує антагонізм в стосунках дітей і батьків.

 

  1. Давайте дітям можливість відчувати Ваше визнання і схвалення.

 

  1. Ніколи не старайтесь запевнити дитину в тому, що вона погана.

 

  1. Будьте тактовними в стосунках з дітьми.

 

  1. Показуйте приклад емоційного самоконтролю і витримки.

 

  1. Показуйте приклад позитивних дій та вчинків дітям не на словах, а в конкретних справах.

 

  1. Завжди давайте дитині шанс на право бути кращою.

 

  1. Пам’ятайте, що в сім’ї дитина пізнає, як взаємодіяти з іншими людьми, як ставитися до себе і до оточення, як упоратися з труднощами і, за великим рахунком, що таке життя.

 

  1. Насильство над дітьми – це протиприродний акт, який забороняється законом. Так, в Сімейному кодексі сказано таке: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками та інші види покарань, які принижують людську гідність. Дитина має право на належне батьківське виховання».

 

Національна «гаряча лінія» з питань протидії насильству та захисту прав дитини (працює на базі Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда – Україна») – 386 (безкоштовно для абонентів МТС та Київстар), тел. 0 800 500 335 (дзвінки в межах України безкоштовні)Якщо необхідно терміново припинити насильство, слід телефонувати 102.

 

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ

у вихованні підлітків

  1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із куратором групи, психологом коледжу.
  2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це куратора групи. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  3. Цікавтеся учбовими справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Допоможіть дитині вивчити імена нових вчителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
  5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до куратора групи, психолога коледжу.
  6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в школі дитина звикла до контролю з вашого боку. Привчайте до самостійності поступово: вона має сама готуватись до занять, телефонувати одногрупникам і питати про уроки тощо.
  7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
  9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
  10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
  11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
  12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
  13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
  14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
  15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.