Пам’ятка батькам
- Пам’ятайте, що першим університетом життя для дитини є та сім’я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, аби створити в сім’ї атмосферу любові, довіри, духовного настрою та комфорту.
- Не дивіться на дитину як на особисту власність. Ви дали дитині фізичне тіло, а душа ії належить світові. Сприймайте дитину як особистість єдину, унікальну і неповторну.
- Не виражайте часто свого незадоволення, критики – це тільки породжує антагонізм в стосунках дітей і батьків.
- Давайте дітям можливість відчувати Ваше визнання і схвалення.
- Ніколи не старайтесь запевнити дитину в тому, що вона погана.
- Будьте тактовними в стосунках з дітьми.
- Показуйте приклад емоційного самоконтролю і витримки.
- Показуйте приклад позитивних дій та вчинків дітям не на словах, а в конкретних справах.
- Завжди давайте дитині шанс на право бути кращою.
- Пам’ятайте, що в сім’ї дитина пізнає, як взаємодіяти з іншими людьми, як ставитися до себе і до оточення, як упоратися з труднощами і, за великим рахунком, що таке життя.
- Насильство над дітьми – це протиприродний акт, який забороняється законом. Так, в Сімейному кодексі сказано таке: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками та інші види покарань, які принижують людську гідність. Дитина має право на належне батьківське виховання».
Національна «гаряча лінія» з питань протидії насильству та захисту прав дитини (працює на базі Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда – Україна») – 386 (безкоштовно для абонентів МТС та Київстар), тел. 0 800 500 335 (дзвінки в межах України безкоштовні). Якщо необхідно терміново припинити насильство, слід телефонувати 102.
ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ
у вихованні підлітків
- Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із куратором групи, психологом коледжу.
- Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це куратора групи. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
- Цікавтеся учбовими справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
- Допоможіть дитині вивчити імена нових вчителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
- Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до куратора групи, психолога коледжу.
- Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в школі дитина звикла до контролю з вашого боку. Привчайте до самостійності поступово: вона має сама готуватись до занять, телефонувати одногрупникам і питати про уроки тощо.
- Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
- Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
- Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
- У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
- Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
- Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
- Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
- Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
- У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.